30 april 2012

Gravidupdate i V 34


Hittade även denna lista hos Alabama, (Om du läser detta! hang in there, snart är underverket ute och då kommer allt ha varit såå värt det:)) - som folk brukar säga "förvadvetjag" :)
Tänkte att ngn kanske bryr sig om hur jag mått och mår, om inte, bara för min egen skull..
Halsbränna: Någon gång då och då, men absolut inget som inte gått leva med
Ryggbesvär: Knakade lite i fogarna i början, känt av korsryggen ngn gång efter för mycket fysisk aktivitet (typ cykla Ö-malm tur och retur sen städa hela lgh) nu på slutet typ tröttontkänsla mellan skulderbladen
Bäckenbesvär: Se ovan
Muskel och vadkramp: Typ fått kramp i vaden 3ggr
Åderbråck: Nej
Hemorrojder: Nej (inte vad jag vet, hur känns det?)
Nästäppa: Japp, varje kväll efter typ tio
Urinvägsinfektion: Nopp
Känsligt tandkött: jaaa ooja!
Bättre hy och hår: Hy: ja, myycket mjukare och behöver liksom inte raka benen så ofta (konstigt nog, känns som näshåret växer mer och snabbare) Hår: njae
Illamående: Aptitlös fram till vecka 14, dock inte illamående
Ömma bröst: Ja, men typ innan jag visste att jag var gravid
Viktökning: 10 kg upp
Trötthet: I början kände jag mig såsig i huvudet, blir trött tidigare på kvällen (kan bero på att jag stiger upp typ mellan 6-7 varje morgon) i övrigt har jag typ använt graviditeten som en "ursäkt" att få vila mitt på dan, jag gillar att vila haha
Upp och ner i humöret: Ja fy fan vilken "aggro"-fru jag har varit.. Stacke F :( 
Strimmor på magen: Nej
Putande navel: Njae, Lånar Alabama's svar här... Den är utsmetad!
Svullnader: lite svullna fotleder ibland när jag suttit länge
Yrsel: Njae
Förhöjd kroppstemperatur/svettningar: Nä, beror lite på aktivitet och material på kläder (polyestermix från Bikbok är kanske inte minst svettframkallande)
Blodbrist/järnbrist: Startade på ett blodvärde på 120 som sjönk till 115 (åt Niferex, men magen svällde upp till typ dubbel size och det kändes som att "skita stenkulor", så nu bara Blutsaft och ngn Niferex då och då) Nu uppe i 117.
Sammandragningar: Jo, ganska ofta från typ V 22
Sömnproblem: Insomnia ngra veckor runt V 12-15, sedan sovit som en stock fram till magen växte i typ V 25, nu lite kämpigt att vända mig och vaknar alltid 3 och halv 6
Nytt konstigt matbehov: Nä
Gör här ett tillägg:
KLÅDA: JA!!!, brukar börja efter 22 (när jag är past my bedtime) och är som läskiga kliattacker över hela kroppen, kliar tillbaka men hjälper föga! fick tips av J att smörja Aloe vera.. TACK!!!!

5 kommentarer:

  1. Tack för din fina kommentar Tess! Hoppas bebisen mår bra.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din blogg är jättefin och inspirerande!! fortsätt så:)

      Bebisen mår säkert toppen där hon simmar runt!

      Kram

      Radera
  2. Varsegoo! Hoppas aloen funkar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa vilken lättnad!!! klåda är ingen höjdare!

      Ha en trevlig kväll vad ni nu ska göra..

      Kram

      Radera