27 april 2012

Sol, dumplings, polkaglass och secondhand-shopping

Hej hopp!


Vilken wonderful dag!


Åt Dumplings i solen på Bysis-torg, kan verkligen rekommendera den sushirestaurangen som ligger där, Sushi-Dragon tror jag den heter vilka uuunderbara dumplings.


Va egentligen rätt trött efter en heldag med skönt häng och långlunch i solen, så jäkla skumt det där, jag kan vara sååå pigg och helt plötsligt liksom så dör jag bara, konstig känsla!


Efter lunchen va C tvungen att åka hem till sin lilla tös så jag skärpte till mig och gick en runda i mina favvo secondhandisar, Humana second hand på Timmermansg. och stadsmissionen på Hornsg.
På det förstnämnda stället skulle jag kunna köpa massor men känns liite onödigt just nu när kroppen har en form den (förhoppningsvis) inte kommer att ha resten av livet.


Inhandlade iaf fyra plagg för den hutlösa summan 218:-!! 


- En grå klänning
- En skinnväst (kan komma till användning, man vet aldrig, kanske vill jag bli "spätta" en dag)
- En topp.. typ.. lite tacky i leopard typ BH fast mer som en topp (ja ni hajjar)
- En vit-brun-svart skjortvariant, mysig som attans, tror jag hade ngt liknande i tonåren, men känns ändå som den funkar (se bild nedan)


På vägen hem gick jag in på arton smaker och tänkte köpa en glass, men det va sånt jäkla kaos därinne så jag va nära att vända, men tänkte "äh vaffan de går nog snabbt" jo jävlar.. vilka vansinnigt besvärliga människor det finns i världen. 


1. Om man ser att dom som jobbar bakom disken har sjukt fullt upp
2. Man redan har fått sin glass 
3. Tränger man sig då före 4 personer för att be om ett smakprov?!  (inte vilken smak som helst heller.. VANILJ!!)
4. Får sitt smakprov!! 
5. Försöker mata det lilla barnet i famnen med vaniljprovet, ungen vill inte ha och vevar skeden i golvet 
6. Tar upp och slänger skeden
7. Tränger sig återigen och ber om ett NYTT smakprov på just VANILJ!!!!!!! 


Å kära värld, dessutom hade hon liksom mage att typ titta på mig med sur blick för att jag inte böjde mig och hjälpte henne ta upp skeden från golvet, jag menar hon hade ju ett barn i famnen (som prompt skulle smaka på vaniljglass), en glass på bordet och en sölande fyraåring, jag är ju "bara" gravid i 8:e månaden och varje gång jag böjer mig kvävs jag nästan till döds!! 


Nu måååste jag gå å vila! min rygg känns utnött!

Dagens tjockis
Vill bara poängtera att jag egentligen som princip är lite emot hela dagensoutfit-konceptet, och har inget försvar överhuvudtaget till att jag publicerar bilder på mig själv i olika kläder, det bara blev så och jag kommer säkert att råka göra det fler gånger!

2 kommentarer:

  1. Var ju en jättefin dagens outfit! Jag gillar blusen! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst va den fin fin! bra köp för 98 riksdaler :)

      Radera