26 april 2012

Svar på Preggofrågor


Hittade en lista på alabama sthlms fantastiska blogg, tänkte först spara den till imorgon när jag säkert suckar av tristess, men tänkte efter och jag är uttråkad nu!
1. När är ditt BF datum? 14 juni(RUL) 8 juni(Mens) 
2. Har ni tagit reda på kön? Jepp!! Tös!
3. Hur länge innan du blev gravid hade du känt att du var redo? Blir man någonsin det?!
4. Vad har du haft för cravings? En period (2 veckor) åt jag mint/lakritsstång på lösvikt oavbrutet, erkände mitt beroende för mina nära och fick hjälp med avvänjning, förutom det lite sushi här och lite saltlakrits där, men inga allvarligare efter mintlakrits-episoden
5. Vilken/vilka är din värsta gravidkrämpa? "vänja mig vid tanken"-krämpan och klåda
6. Är du nervös inför förlossningen? njaejoaaah, ibland typ, när jag tänker på den
7. Hur har ni förberett hemma för bebisens ankomst? Oj, ska man förbereda sig :/, nä skämt åsido, lite har vi väl gjort, köpt barnvagn och spjälsäng (fortf. obäddad och utan madrass) lite kläder har nog inhandlats, dock är det mest mor- och farmor "to be" som handlat de praktiska plaggen, medan mina inköp kanske kan klassas ngnstans mellan "inte så nödvändiga men snygga" och "totalt opraktiska kommer inte att användas"
8. När kände du första sparken? Mellan vecka 18 och 20 tror jag, verkligen en häftig känsla måste jag säga, hon var dock väldigt skygg för far sin och slutade samma sekund som han försökte känna.
9. Skulle du kunna gå igenom en graviditet igen? Absolut och utan tvekan, bör ju bli lättare nästa gång då man liksom vet vad man har att vänta sig på ett ungefär.
10. När tror du själv att din bebis kommer? 8 juni, bara för att det känns så
11. Vad är det bästa med att vara gravid? Hela upplevelsen är fantatsisk, allt från att se min kropp förändras (på gott och ont) till att känna det lilla livet, till att planera, drömma och fantisera om framtiden och hur hon kommer att berika den!
Jag har ju inte en babiljard läsare, men om ngn gravid darling hamnar här bara sådär, så kopiera och svara i din blogg!!!

2 kommentarer:

  1. Tjoho!
    Du har testat aloe vera mot klådan va? Jag hade samma och det var fruktansvärt, men aloe funkade!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just ja!! det va ju det du skrev funkade!! ska genast inhandla.

      Otroligt konstigt, kliar inte ett skit innan tio på kvällen, men precis innan sängdags börjar attackerna!! bläää vad jobbigt!!!

      Kram

      Radera