10 mars 2013

Söndag...

Sovmorgon och pannkaksfrulle!

Sitter i köket och solen gassar in genom fönstret, om jag inte visste bättre skulle jag tro att det var vår på riktigt! inte än dock, enligt maken ganska kallt ute! nåja! fantatstiskt att vara inomhus iallafall!

Idag ska jag fasen inte göra ett skit, vi ska bygga om vårt kök så det är planering jag ska fylla min tid med tror jag. Vi har ett ganska avlångt kök, med en relativt stor (allt är relativt) matplats. Planen är att sätta upp en vägg mellan köket och matplatsen så Havana får ett eget litet rum, vi sitter liksom inte så ofta här ändå, matbordet i vardagsrummet är very mycket socialare. Matplatsen är dessutom i dagsläget svårmöblerad och opraktisk.

Nöden har typ ingen lag när man bor där vi bor (om man inte är svinrik vill säga) och vi är inte redo att flytta utanför stan än, så vi får helt enkelt göra det bästa med våra kvadratmeter.

Vi ska bygga en vägg med gamla spröjsade fönster infällda upptill samt på sidan om dörren så vi får in massa ljus i köket samt istället för vanlig dörr, sätt in en skjutdörr som försvinner in i väggen, kommer nog att bli svinbra!

Sitter och letar inspo till väggbygget, och naturligtvis inredning till skruttans rum (typ det roligaste), det blir ju inte särskilt stort som sagt, typ 3-4kvm samt med en rundad betongvägg som sticker in, så en utmaning helt enkelt (lööv utmaningar)

Nedan diverse bilder lånade HÄR och HÄR

Ja såhär kan vi ju inte riktigt göra men snyggt 
Och naturligtvis lite inspiration till inredningen :)


Gult skåp (bild lånad HÄR)

Puff Från ELLOS


Äskar den här tapeten, lite pojkig kanske men näää (Ferm living)



Eller den här, också från Ferm living

tänkte sätta såna här nertill på den rundade väggen så hon kan plocka ur och i (mest ur gissningsvis) själv (H&M Home)

Massor med kuddar på golvet i roliga mönster och färger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar