6 november 2012

En helt vanlig tisdag..

Helt enkelt!

Ja förutom att min mamma är här, H har badat i ny balja, bajsat cirka sextusen ggr (mmm diarre igeeen) tror fruktpureöverdos är boven, så nu äts mest bara magvänliga saker en stund. Besök på Sös idag för att kolla H:s smultronmärke i munnen, in-ut på typ 1 minut! syns knappt, märket har krympt och boten är värre än soten (asså behandling totalt jävla onödigt)!

Shopping i ringen, kaffe hos farmor, hem, Italiensk soppa till middag, söva skrutt, hålla koll på presidentvalet, dricka vin (har träningsförbud till imorgon, knas i ryggen, inflammation i en filé :)) Maken skejtar, jag å mor filurar runt! tuss sover, som sagt! en helt vanlig tisdag!

Valvaka en pyttestund ikväll!

Förövrigt har jag klurat på Amningsdebatten! eller egentligen inte bara diskussionen kring amning rätt eller fel, utan hela cirkusen som pågår i cyberspace kring vad som är det bästa sättet att ta hand om sitt barn. Jag håller mig neutral och väljer att inte ha ngn direkt åsikt åt ngt håll, ja tror och hoppas att alla gör vad dom tycker är bäst för just SITT barn och mår bra av det. 

Däremot känner jag mig fascinerad av det faktum att ett blogginlägg, en statusuppdatering på fejjan eller en krönika i ngn tidning kan "ljuda" genom mediabruset med ett sådant eko att värsta sociala medier-kampanjen bleknar i jämförelse. Snackisar har alltid fascinerat oss människor och när det gäller ett ämne som berör, väcker känslor och till och med spelar på människors självkänsla blir debatten och efterföljande reaktion som en vulkan som pruttar lava från alla håll och kanter, både stort och smått. 

Ena dagen dör en pojke i cancer, nästa funderar vi på om barn blir smartare av att ammas! Havana får gärna bli ett rikspucko for all i care, så länge hon får vara frisk och jag lyckas hyfsat med att styra henne i rätt riktning, så är jag asnöjd! Jag säger som min pappa brukar säga!

"Var och en skiter i sin hög, jag skiter i min"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar