2 oktober 2012

Tänkvärt

Jag har ju som ni vet "bara" delammat Havana, amningen funkade inte så bra som hoppats, eller! den hade säkert kunnat funka klockrent om jag gett mig fan på det, typ testat allt och gått in för det som en maratonlöpare i 3 månader. Nu gjorde jag inte det och har istället försökt köra på någon slags "metod" som funkat bra för oss, den metoden har varierat lite från vecka till vecka och har egentligen bestått av att köra på det som känts bra just då!

Havana har mått jättebra och både tagit flaskan och bröstet utan problem, men som ni som inte kan följa den rekommenderade "mallen" och amma säkert vet, så känner man sig ofta som en looser och som att man på något konstigt sätt "förstör" sin bebis varje gång man för flaskan till munnen på henne.

Jag har haft dagar när jag vaknat på morgonen och tänkt; "jävlar vad det ska ammas idag, nu får vi det här att funka" och slutat dagen med en hungrig och missnöjd bebis följt av en mamma (läs jag) som känt sig ännu uslare och än mer förvirrad. Det var först när jag bestämde mig för att sluta ha dåligt samvete och istället vara mamma åt mitt barn med eller utan bröstmjölk som jag fick en lite gladare känsla i kroppen och kunde njuta fullt ut av min underbara fina bebis!

Det finns alldeles för mycket med bebislivet som är nytt och oroande, tänk om det fanns en så bra lösning som modersmjölkersättning  mot allt, asså jag menar! anpassad och "nästan lika bra"!

Hittade en artikel som var klart läsvärd! håller med skribenten till fullo!

"Det FINNS hundra saker som är värre än att inte ammas"

Artikeln hittar ni HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar