28 oktober 2012

Höst blev vinter å lite annat...


Attans massa saker har hänt sen sist, maken har fyllt år, jag å H har varit till Vadstena och hälsat på min pappa och hösten slog plötsligt om till vinter.

Maken fyllde iofs år förr förra veckan men jag tror inte jag har skrivit ngt om det. Jag är värdelös på att köpa presenter och F är som ett barn när det gäller födelsedagar så the pressure is on när det gäller att prestera i gåvoväg, nåväl! tror jag lyckades hyfsat i år, dock blev tillfredställelsen kort när jag under födelsedagsmiddagen fick en present av honom (på hans födelsedag liksom) som var helt perfekt uttänkt och preciiis vad jag typ önskat mig utan att veta om det. En helt underbart söt liten guldring med en minidiamant! jag har letat efter en liten ring att ha bredvid min inte alls diskreta vigselring. JAHAPP! det va liksom det, mina ölglas somjagletatefterisjuttielvabutiker kändes plötsligt inte särskilt personliga längre!! Nytt försök till jul helt enkelt!

Den på långfingret äre alltså!  också jättefin på andra handen tillsammans med min H ring
Besöket hos pappa var jättemys, jag och H åkte tåg ner, vilket hon tyckte var superspännande, av morfar och "plastmormor" fick Havana en asfin åkpåse :) ser så jäkla skönt ut i vagnen.


Havana har nog kommit ur sin fas typ, eller nåt! sover massa bättre och är inte riktigt lika rastlös längre, inatt sov hon mellan 20-08 (inkl omställd klocka, så alltså eg till nio) utan att vakna en enda gång, förmodligen en engångsföreteelse men men, hon fick gröt igår innan hon somnade och det verkar ju ha funkat bra så får testa ikväll igen

Min gladskit!
Idag har vi gått en lång promenad i solskenet, kallt men fasen rätt skönt, vet iofs inte om jag kommer uppskatta kylan om ngn månad, älskar hösten inte vintern, ska börja packa ihop lägenheten i veckan, tänkte för en gång skull vara ute i god tid, vi har flyttfirma som hämtar grejerna magasinerar en vecka och flyttar in allt när vi får nya lägenheten, detta kräver extremt organiserad packning eftersom ALLT måste flyttas på en gång.. PUST!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar