11 juni 2012

Time flies...

När man har en liten bebis, vi har fullt upp dagarna i ända med att försöka hitta ngt slags rutin, och när en infinner sig är den som bortblåst nästa dag.

Har haft ngra tunga kvällar och nätter sedan vi kom hem från BB, skruttan kom inte igång med amningen förrän vi var hemma (hon va väldans trött efter lååångt förlossningsarbete) vilket ledde till att första kvällen blev jätteskrikig på grund av magont, både jag och maken stod som handfallna och kände oss som väääärldens sämsta föräldrar, mammahjärtat går verkligen i 2000 bitar av gråt och tandagnisslan och lika många tårar har ramlat ner för mina kinder.

Dagarna och eftermiddagarna går hur bra som helst fram till typ nio/tio på kvällen då börjar tårarna spruta och vad vi än gör är hon helt otröstlig en lång stund, BM sa att vi kunde testa semperdroppar om det inte blev bättre, jag hade egentligen tänkt vänta ngn vecka till, men eftersom det inte skadar så testade vi idag, tar väl iofs nån dag innan man märker effekten.... men peppar peppar, hon åt runt 22 utan trassel och ligger nu och sover lugnt och skönt i sitt nest bredvid mig.

Vi har även testat lite olika sovmetoder, en kväll/natt sov hon hela tre timmar i sin egen säng, dock hade mamman (jag) väldigt svårt att slappna av och var tvungen att gå upp och kolla om hon andades lite då och då, vilket resulterade i en astrött mamma som sov med bebis i fåtöljen efter nästa amning (aj aj ryggont) så hon får nog sova i sitt nest mellan oss en stund till.

Förövrigt har vi mest myst, haft besök och varit på vår första barnvagnstur (bebis sov heela tiden), jag börjar känna mig lite instängd och längtar ut från lägenheten, gick en sväng på apoteket idag men längtade mest hem till liten haha.

Mammans kroppsliga status efter nästan 1 vecka:

- Magen har nästan dragit tillbaka sig helt, är dock inte skitsnygg å fast (rekommenderar verkligen gördel)
- Nedre regionerna börjar återhämta sig (sprack ju inget, så bör inte ta så lång tid)
- Vikten har jag inte tagit reda på ännu, hade sjukt mycket vätska i kroppen efter förlossningen, mina fötter såg ut som två bullar med tår (tydligen ett resultat av massa värkstimulerande dropp) så bestämde mig för att vänta lite för att slippa besvikelsen.

Har påbörjat min förlossningsberättelse, är nog klar om ngn dag (försöker tyda journalen för att klura ut vad jag gjorde under mina dimmiga stunder)

Något namn har vi inte heller ännu, galet svårt det där!! återkommer i frågan...

Oooh just ja.. en sak till! Nico, "Fröken" Sara och Ilkka, jag har ordnat så ni får testa REF produkterna, läs mitt svar på era kommentarer.

Har inte lyckats få någon bild när hon har öppna ögon en riktig tröttskit





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar