9 maj 2012

Se på fasen....

Jag kan om jag bara vill (eller om mamma är här), har tvättat bebisängkläder/bebiskläder, hängt upp mobil ovanför bebisäng, inhandlat lite nappar, blöjor, salvor m.m.m

Har tillochmed börjat packa BB-väskan... ojojoj nästan lite väl förberedd för att vara jag!

Har köpt 2(!!) amningsbehåar också!!! om du läser det här Janniche så har jag ännu inte bestämt om bägge får hänga med ner i BB-väskan hahahaha

Min älskade mor åkte hem idag, snyft! lika trist varje gång hon åker, men hon kommer snart hit igen och just nu behöver jag faktiskt tid att fokusera på diverse skolarbete och jobb, har som mål att lyckas avsluta allt innan den 28:e maj, så har jag lite tid på mig att sova, sova och åter sova sen haha

Var hos barnmorskan igår, blodtrycket såg rätt ok ut 120/70 och det är väl typ normalt antar jag, mitt blodvärde är i underkant men ok, dock är järnvärdesdepåerna inte superbra, Jag mår så jäääävla dåligt på järntabletterna (har även testat blutsaft) så vi bestämde att jag skulle skita i tabletterna nu på slutet och försöka "må så bra som möjigt" istället, skulle det bli typ "järnkris" efter förlossningen så löser vi det då.

Just ja! Bebis är nääästan helt fixerad nu!(pyttelite ruckbar) Yay :) 

Jag vet att det inte är ngt tecken på att bebis kommer tidigare eller ens i tid, men alla små "framsteg" känns liksom glädjande just nu.

Bebiskläder till BB-väskan 

Bäbbes fina nest!!

Bebishörnan, jag ska upp med lite hyllor och tavlor, samt en ljusslinga så det blir lite mysigare


Ska fortsätta skriva min förbannade rapport nu, blev tvungen att ta en paus! tryckte typ i mig en kexchoklad på en sekund och fick sen vääärsta magknipet och magen levde rövare haha är trött som fasen också, men ska göra presentationen klar seeeen får jag sova lite.

Lägger in en bild på dagens tjockis också, samt en bild på en suuuperfin klänning som jag hittade på Humana-second hand häromdagen, lite dåliga bilder men den är sådär skönt "tung" och gammaldags med båtringning fram och lite drapering i ryggen, snygg både nu med mage och efter mage.

Dagens tjockis
Fin fin secondhand-klänning




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar