21 maj 2012

Rutten bloggdag och status V37

Jag har så makalöst mycket att göra, har suttit med världens bästa Klasskompisar och pluggat (snackat skit) till tenta idag... vet inte om jag egentligen kan det jag borde, men vaffan, det löser sig!

Dessutom har jag försökt sammanfatta alla projekt som ska lämnas över imorgon kl 10, ser dock ljuset i tunneln då jag från måndag bara sover och äter isglass (wishful thinking)

Gravidstatus då..

Har på torsdag gått 37 hela veckor, alltså jag går då in i V38, ska till barnmorskan på onsdag för det där snacket kring förlossningen/sammanfatta graviditet, ja ni vet! måste dock säga att jag fortfarande inte fattat att jag inom ngra veckor är mamma... sug på den MAMMA!! ja.. ska ju bara gå igenom den lilla detaljen först (som jag brukar kalla förlossningen). Har nog egentligen inte fattat att det snart är dax, tycker att det gått jätteläskigt snabbt på slutet.

Förövrigt:

-Tjock: JA! har dock "bara" gått upp typ 11-12kg så det är väl överkomligt

-Mage: Stor som en medicinboll, tycker den sjunkit ngt

-Ryggsmärtan: Mycket bättre sedan magen började sjunka, liksom inte samma tryck på revbenen

-Sömn: Nej, dåligt med den varan, men försöker vila ngn gång under dagen när jag kan

-Mat: Äter väl typ som vanligt, lite mindre möjligtvis då det känns som det inte ryms så mkt, Isglass är ju dock bara föööör gott!!! har dock senaste dagarna blivit tvungen att stiga upp mitt i natten och äta en macka.

-Sammandragningar: mmmm jo det kan man säga, molvärkade häromdagen så pass att jag fick ta alvedon, men idag har det varit lugnt på den fronten.

-Klådan: Jo fortfarande lite ibland (efter 22)

-Bebisgympa i magen: Mycket! dock förändrade rörelser senaste veckan, större liksom.

-Vätska: Efter fööör mycket aktivitet eller stillasittande känner jag mig "vattenfluffig", tunga ben och lite fettofötter, vigselringen är inte på längre (beror mest på att jag är rädd att den plötsligt ska fastna)

-Cravings: Ett Glas Vin eller en kall öl!! frågor på det? (dricker natuurligtvis inte vin och öl, men en flicka kan väl få drömma om sommar, värme, uteservering och en kall goood öl)

-Drömmar: Ja massor och superkonstiga

-Kläder: Helst inte alls

-På önskelistan: En dejt med "slemmis", lite fler "tecken på att det närmar sig", en hel natt sömn innan förlossning, en snygg kropp, solbränna, 1 miljon, hemhjälp och kock (de sista 5 är naturligtvis lite mycket begärt, men hallå de första 3 borde väl gå fixa inom snar framtid)

Nu ska jag sova (hoppas mirakulöst jag lär mig ekonomi under natten)

Har världens bästa make <3 bara så ni vet!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar