2 maj 2012

Asså! Det här med att föda barn...

Jag känner mig sjukt färdig med det här nu och absolut redo att föda barn, nu på en gång gärna, men då det fortfarande är rätt länge kvar få jag nog för det lilla livet skull stå ut lite till, man vill ju liksom att hon ska vara färdigbakad.

Jag säger att jag är redo, men på riktigt! är jag verkligen det?! jag har inte varit på en enda förbereddiginförförlossning- föreläsning, inte ens tänkt tanken på att packa BB-väskan, inte inhandlat babyskydd, inte tvättat ett enda bebisplagg, inte bäddat eller för den delen handlat sängkläder till bässesängen, inte köpt ngra små leksaker, ingen mobil hänger över bebbens säng (som just nu är fylld med ren tvätt jag inte orkat stoppa in i garderoben), inte inte inte inte... listan kan göras lååång, men vi kan väl snabbt konstatera att OM jag skulle behöva föda inom en vecka eller så, så ligger jag nog lite efter.

Mentalt däremot så känner jag mig sjuuuukt förberedd, eller typ ganska iaf, det blir ju liksom som det blir och jag kan ju väldigt lite påverka hur det blir, känns så jäkla svårt att förbereda sig på ngt man aldrig gjort.

Ikväll eller rättare sagt från eftermiddan till nu har jag inte rört mig många millimeter, drog ner för fönsterna och la mig när jag kom hem, orka va ute i solen för länge liksom :) det ska ju lix snöa i helgen så varför börja vänja sig redan nu!

Just nu gör lilla familjen det här...

2st datorskärmar 1st TV med fotboll på 1st hund 1st make som multitaskar en gravid kvinna med en fot under revbenet
En helt vanlig kväll i the Ahl-mansion med andra ord...

Nu ska jag sova!

ps. har inte köpt amnings-BH heller, tur min mamma kommer hit på fredag, så det blir ngn ordning på torpet .ds


6 kommentarer:

  1. Men det är ju jättebra att du inte är klar med allt skulle jag säga - då har du något att göra när du närmar dig äääännu mer och dagarna är sådär olidligt långa som de är för mig nu (som har prick allt färdigt).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har nog rätt, jag har bara så mycket annat som ska bli klart, suck! en rapport ska skrivas under denna och nästa vecka, jobbet ska lämnas över OCH jag ska läsa en ekonomikurs med avslutande tenta haha känns som att de sista veckorna kommer svischa förbi!

      hoppas du mår bra och att väntan inte tar kol på dig :)

      Kram

      Radera
  2. Alltså du måste ju packa ner tre amningsbh:ar i bbväskan! Den listan alltså, vilket jäkla skämt :)
    Det enda man behöver i sin väska är rena kläder, schampo o balsam. Det sistnämnda glömde jag såklart och fick tvätta håret med tvål. Rekommenderas inte.
    Bebiskläder är ju bra att ha med också förstås...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mäh!! jag som köpt en handfläkt till och med haha!!!

      Ok! tack då kör jag på ursprungsplanen och packar bara det nödvändigaste :)

      Radera
  3. Jag har bara en amnings-bh, kör bygellösa vanliga ist, funkade skitbra nu och då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag tror det får bli ngt sådant!! gillar bekvämt! :)

      Radera